Moje hudobné objavy 2019

Hudba je u mňa na úrovni potrieb pri vzduchu a jedle. Som si istá, že by bolo pre mňa fyzicky nemožné prežiť bez nej. A preto jej počúvam veľa. A vždy rada spoznávam nových interpretov všetkých možných žánrov. Akože, každý nech si počúva čo chce, ale osobne považujem za hlúposť sústrediť  sa na jeden žáner, pretože človek tak príde o obrovské množstvo fantastickej hudby! Takže na mojom playliste nájdete všetko od Taylor Swift cez Alice Coopera až po hudbu z muzikálov. A nakoľko mi tento rok pribudlo na moje playlisty obrovské množstvo hudby, rozhodla som sa o nejaké tie moje objavy podeliť. Niektorí sú celkom neznámi, iní sú celosvetovo známi, ale dostala som sa k nim až tento rok. 
(Nie sú v žiadnom konkrétnom poradí.)

1. Billie Eilish
Kým iným by som mohla začať tento článok? Brutálne šikovné a talentované dievča, ktoré tento rok získalo celosvetovú slávu vďaka Bad guy. Milujem ako kombinuje žánre, ako hovorí o témach, o ktorých sa zas toľko nehovorí. Navyše má nádherný, unikátny hlas. A potom jej videá! Úžasné vizuály. (Hoci teda You should see me in the crown je plné pavúkov, takže to video pre mňa existovať nemusí.) Ale trvalo mi istú dobu, kým som sa k jej hudbe dostala. Istú dobu som mala na playliste len when the party´s over, ale ostatné ma moc nezaujalo. Ale to sa zmenilo a zbožňujem jej hudbu.


2. My chemical romance
Pamätám si, ako boli hrozne populárni, keď som bola na základke. Vtedy som počúvala kapely ako Green day, Simple plan, Good Charlotte... ale k MCR som nikdy nedostala. Ale tak radšej neskoro ako nikdy, tento rok sa navyše vrátili po niekoľkoročnej pauze, takže super načasovanie. Absolútne nepreháňam keď poviem, že Welcome to the black parade je jedna z najlepších pesničiek, ktoré som kedy počula. Prirovnanie k Bohemian rhapsody ani nie je od veci. 
Každopádne dúfam, že MCR sa nevrátilo len na pár koncertov, ale aj novú hudbu vydajú.


3. Lewis Capaldi
Okej, Someone you loved predstavovanie zrejme nepotrebuje, lebo to hrali všade veľa, ale aj jeho ďalšie pesničky sú fantastické. Má fantastický hlas a hádam sa ani nemôžem priznať koľko interviews a videi som s ním videla, lebo ak by som chcela nejakú celebritu ako najlepšieho kamaráta, tak je to on. Vtipný a talentovaný, takže ho pekne treba podporiť.


ˇ4. Saint phnx
Túto kapelu som spoznala len vďaka koncertu Yungblud-a, kde boli predskokani. Nikdy predtým som o nich ani len nepočula, ale okamžite som si ich pridala na playlist. Moje obľúbené pesničky sú Nunchuk a Sorry a v 2020 idú na tour a jedna z ich zastávok je Praha. Takže máte príležitosť sa do nich zamilovať a vidieť ich naživo!


5. The Smiths/ Morrissey
Stará britská rocková kapela, ktorej je vraj môj tatino veľký fanúšik, ale poznám ich len vďaka kamarátovi -_- Aj The Smiths aj Morrissey (spevák tej kapely, ktorý potom vydával sólo veci) boli aj na 3. a 4. mieste v mojich Spotify štatistikách o najpočúvanejších interpretoch v tomto roku, takže som ich počúvala fakt dosť. Prvá pesnička, ktorú som od nich mala na playliste bola Heaven knows I´m miserable now, ale zbožňujem aj There is a light that never goes out, Panic (tá mimochodom inšpirovala názov Black mirror epizódy Kill the DJ) či How soon is now? Z Morrisseyho sólo vecí som potom najviac počúvala The First of the gang to die, The more you ignore me, the closer I get či You have killed me. Samé romantické, veselé pesničky :D 


6. Sublime 
Piaty najpočúvanejší interpret na mojom Spotify v 2019 a ďalšia kapela, ktorú som spoznala kvôli kamarátovi. Poznáte Doin´ time od Lany del Rey? Nuž, to je cover ich pesničky. Ďalšie skvelé sú Santeria, Wrong way či Saw red s Gwen Stefani. Ale moja najobľúbenejšia je Date rape - milujem, keď majú pesničky príbeh. A tento je dôležitý.


7. Machine gun Kelly
Viete, ako na začiatku článku spomínam, že počúvam všetky možné žánre? Nuž, rap k nim zvyčajne nepatrí (trebárs Eminem je výnimka), takže som MGK nikdy nevenovala pozornosť, ale nejako v máji tuším vydal pesničku Think I´m okay s Yungblud-om a Travisom Barkerom z Blink 182... a ono to bolo rockové! A tak nejako jeho kombinácia rapu a rocku funguje. Tie jeho staršie veci sú skôr hip-hop a to mňa osobne nejako nezaujalo a nepočúvam to, ale v jeho novom albume Glass house je trebárs Hollywood whore, čo znie ako Linkin park bez Chestera. A dobre, Candy nie je zrovna rocková vec, ale je fakt chytľavá. No a teraz v decembri vydal Why are you here, čo je opäť rockovejšie a je to fakt skvelá pesnička. Každopádne v 2020 má vydať rockový album a ja sa fakt teším, lebo to sa mu hodí oveľa viac než hip-hop. 
(Mimochodom, MGK hrá Tommyho vo filme The Dirt, čo je o Motley Crue a je to veru veľmi zaujímavá kombinácia. Ktorá opäť funguje. A keby nie, tak máte možnosť naňho 2 hodiny pozerať, takže sa niet prečo sťažovať.)


8. grandson
Tohto interpreta mi odporúčal už ani neviem kto. Opäť nie nutne hudba, ktorú normálne počúvam, nakoľko je to viac elektronické, ale akosi to funguje. Asi aj preto, že zas je tu zmiešaných viacero žánrov a trebárs Blood // Water, ktorá je moja obľúbená je zas taká rockovejšia. A Bury me face down je tiež fantastická. 


9. Arctic monkeys
Ďalšia kapela, ktorú predstavovať netreba a ja som sa k nej dostala moc neskoro. Ale fakt som si ich obľúbila. Do I wanna know je majstrovské dielo a When the sun goes down (prvá pesnička, ktorú som od nich počula, btw) či A Certain romance tiež.


10. YUNGBLUD
Okej, tu podvádzam a preto je až na poslednom mieste. Je to môj najpočúvanejší interpret tohoto roku? Hej. Ale pesničku Anarchist som mala na playliste už v roku 2018. Aj tak si tu však zaslúži byť, keďže najviac ovplyvnil môj rok 2019 po hudobnej stránke a jeho hudba mi dosť pomohla, keď som sa cítila mizerne. A stále nemá toľko pozornosti, koľko si zaslúži. 
Takže, Anarchist som poznala už minulé leto, ale druhá pesnička Loner, ktorú som počula vyšla až v januári.  Odvtedy som pridávala na playlist všetko, čo náhodne vydal, ale stále to bol len ďalší spevák, ktorého počúvam. A potom vydal Parents, čo som počula asi tak tisícmiliónkrát (a poznám text naspamäť) a odvtedy sa stal jedným z mojich najobľúbenejších spevákov vôbec. 
Nielen jeho hudba je fantastická, je to jeden z najlepších a najmilších ľudí, čo som kedy stretla. Pre fanúšikov by spravil prvé-posledné, vyjadruje sa ku všetkému, čo považuje za dôležité (aj k veciam o ktorých sa väčšinou nahlas nehovorí). Má pesničky o psychických problémoch (napríklad Kill somebody či Medication), strielaniu v školách (Machine  gun (fuck the NRA), znásilnení (Polygraph eyes) či o tom, ako je naša generácia často podceňovaná (Hope for the underated youth). Dá sa s jeho hudbou veľmi stotožniť, opäť sa nedá škatuľkovať do určitého žánru a za mňa patrí k najdôležitejším interpretom súčastnosti.



BONUS:
"Pár" pesničiek, ktoré som počúvala fakt často v 2019:
Johnny Cash - Hurt
Oingo Boingo - Little girls
Harry Styles - Watermelon sugar
Niall Horan - Nice to meet ya
The Clash - London calling
Radiohead - Exit music (for a film)
Andy Black - Put the gun down
Beck - Loser
Halsey - Nightmare
Louis Tomlinson - Don´t let it break your heart
Papa Roach - Last resort
Julia Michaels & Selena Gomez - Anxiety
The Offspring - Self esteem
Miley Cyrus - Mother´s daughter
Living colour - Cult of personality
Sum 41 - Never there
Bishop Briggs - Tattooed on my heart
No doubt - Sinking
Black veil brides - The Vengeance
Joy division - Love will tear us apart
A Flock of seagulls - I ran (so far away)
Lana del Rey - hope is a dangerous thing for a woman like meto have - but i have it
Reel big fish - Everyone else is an asshole
The Animals - The House of the rising sun
The President of the United States of America - Peaches
The All-American rejects - Send her to heaven
Simple plan - Welcome to my life
Soft cell - Tainted love
Tove Lo - Glad he´s gone
girl in red - i´ll die anyway
Blink 182 -I really wish I hated you
Fountains of Wayne - Stacy´s mom
Point north - Heartbeat
The Wombats - Let´s dance to Joy Division

... a kopu ďalších. Ako vidíte, naozaj zaujímavý mix. A na playlistoch mám toho ešte viac, tak keby nemáte čo počúvať, môžete nakuknúť na môj Spotify účet.


Kto je vašim hudobným objavom v roku 2019?

Komentáre