Zhrnutie roka 2016 a obľúbené objavy

Knižné zhodnotenie bude časom na Svete kníh, ale povedala som si, že bolo super, keby som sem napísala nejaké zhrnutie tohoto roka. Teda nejaké to zhrnutie najdôležitejších vecí, čo sa tento rok v mojom živote stali. A k tomu nejaký prehľad vecí, ktoré som si tento rok zamilovala. Z filmov, seriálom, hudby a iných vecí.

Čo sa teda týka môjho života, dalo by sa povedať, že tento rok bol celkom prelomový. A to z toho dôvodu, že som zmaturovala a dostala sa na vysokú. Tam síce neviem, koľko vydržím, dlho tomu nedávam, ale zatiaľ som tam. Hlavne kvôli spolužiakom, ktorých mám naozaj rada a trávime spolu kopu času. Nebyť nich, nič ma tam nedrží, lebo ma to vôbec nebaví. (A tiež neviem, čo chcem v živote alebo aspoň po výške robiť. Ideálne odísť niekam do zahraničia.)
Taktiež som mala v lete svoju prvú brigádu v Gate (nikdy viac, neznášala som každú jednu sekundu tam.)
Z pozitívnych vecí musím spomenúť svoje tetovanie. Je vlastne už druhé, ale tie dary smrti sú také nenápadné, decentné, zatiaľ čo toto sa nedá nevšimnúť, ak to nie je zakryté.



Malá rada dodatočne k Vianociam. NIKDY si nedávajte tetovanie v deň narodenín. Tie viete stráviť aj lepšie ako s dvojhodinovou bolesťou. Niežeby to za to nestalo. Hoci vzhľadom k tomu, že toto som si dávala v júni a bolo teplo, doma som nosila také to tričko bez ramienok, aby tomu neprekážala látka pri hojení. Takže som to mala na očiach zakaždým, čo som prešla okolo zrkadla, či akéhokoľvek svojho odrazu. Na druhý deň mi veru nebolo všetko jedno. Strašne som to ľutovala, že preboha, čo som to spravila, veď toto len tak nezakryjem. Našťastie to trvalo fakt len jeden deň, potom som si na ten pohľad zvykla a milujem to tetovanie.

A ešte jedna vec, čo je celkom čerstvá novinka a zatiaľ som sa tým pochválila len na Facebooku blogu. Mám poďakovanie v knihe!!! Konkrétne v Koreňoch hriechu od Majky Holecyovej. Je to úžasná kniha, ktorú som mala tú česť čítať 10 mesiacov pred vydaním a Majka mi za to ešte aj poďakuje :O Stále tomu nemôžem uveriť.

A teraz k mojim 2016 favorites:

Seriály: 

(zaradila som len seriály, ktoré som začala pozerať tento rok.)


Každý rok učiním obrovský seriálový objav, do ktorého sa absolútne zamilujem a po ktorom nechápem, ako som mohla bez neho doteraz žiť. Minulý rok to bolo Glee. Rok predtým Queer as folk. Rok 2013 bol v tomto najlepší, pretože som sa dostala hneď k trom geniálnym seriálom - Hre o tróny, Sherlockovi a Doctorovi Who, Tento rok už som si myslela, že nič také nehrozí, až kým som pred týždňom nevidela Westworld. Ten seriál je tak geniálny, že ho proste chcete vidieť, verte mi. Nebudem však o ňom vykecávať veľa, mám o ňom celý seriálový tip.


Cesta k tomuto seriálu bola pre mňa celkom komplikovaná. Najprv som to nechcela vidieť, potom áno, potom nie a tak sa to opakovalo, až kým som neprečítala Magnusa Banea a nedostala chuť na dočítanie série a pozretie seriálu. Prvé dva diely som strašne nadávala. Baba, ktorá hrá Clary absolútne nevie hrať a ten, ktorý hrá Jacea, je na tom len máličko lepšie. Absolútne som si však zamilovala Izzy, Magnusa a hlavne Aleca, takže hentých dvoch som sa naučila ignorovať. V skutočnosti, ten seriál nie je vôbec dobrý, je to fakt kravina, ale je vážne návykový a tých 13 dielov prvej série som videla za dva dni. A za pár dní začína nová séria. Vôbec by som sa nemala tešiť toľko, čo sa teším. 


AHS ma nikdy nelákalo, lebo nemám rada horory, ale nakoniec som to v slabej chvíľke skúsila. Murder house bolo geniálne, milujem Tatea a veľmi rada si dám niekedy re-watching. 
(Ani jednu z ďalších sérií som nedopozerala. Z druhej som videla jeden diel - moc desivé, z tretej tri - moc slabé, štvrtú som ani nevidela, lebo neznášam cirkusy, z piatej som zvládla 12 minút a zo šiestej som bola prvú polovicu série maximálne nadšená, ale ten veľký "zvrat" ma akurát tak naštval, lebo mi prišiel nelogický a potom sa mi to už nepáčilo. Tak som videla 6 dielov a kúsok zo siedmeho.)

Filmy:



Nielenže to bol môj najočakávanejší film tohoto roka, ešte je aj môj najobľúbenejší. Dokonalý bol ten film a milujem Eddieho Redmayna. A Thunderbird je môj nový najobľúbenejší magický tvor.


Úplne iná marvelovka, než na akú sme zvyknutý. Benedict bol ako Doctor Strange dokonalý (niežeby som očakávala opak), skvelé efekty a moc som si to užila. 


No čo, milujem muzikály a milujem aj Annu Kendrick. Nemôžem uveriť, že som to nevidela skôr. 

Talkshows

Tento rok som seriály dosť zanedbávala. Viac seriálov som prerušila, než začala, celkovo sa mi ich nechcelo moc pozerať. To som si nahradila pri talkshows, ktoré teraz pravidelne pozerám na Youtube. 


Môj absolútny favorit je The Late late show with James Corden. Milujem Jamesa, je neskutočne vtipný, má skvelé nápady a Carpool karaoke. Avšak mojou najobľúbenejšou časťou sú jeho monológy. Zopár ich síce nie je tak vtipných, ale na väčšine sa riadne nasmejem. 


Druhou najobľúbenejšou je Ellen. Opäť veľmi vtipná, ale aj úžasná ako človek. 


A moju TOP 3 uzatvára Jimmy Fallon (pozerám ich oveľa viac, ale tieto sú najobľúbenejšie), hlavne kvôli jeho hrám a rôznym originálnym segmentom. Akurát Higgins mi svojimi poznámkami, ktorými ho prerušuje, lezie na nervy, pretože nie sú také vtipné, ako si myslí. 

Hudba:

Skupiny/speváci: 


Akože, ich som počúvala kedysi. Keď som mala asi 15 a oni mali len prvé dva albumy. Tento rok mi ich ale kamarátka pustila a ja som zistila, že sú brutálne dobrí. Ich hudba je oveľa dospelejšia, než predtým a ja som im totálne prepadla. Asi mesiac-dva som nepočúvala nič iné a tak polroka som nimi bola totálne posadnutá. Už je to lepšie, ale stále ich zbožňujem. A samozrejme Harryho <3 


Predtým som poznala zbežne tak dve pesničky, teraz milujem všetky štyri albumy (vážne, počuli ste ich posledný Glory days? Je perfektný.)


Nechápem, že ani Siu som predtým nejako nepočúvala. O koľko som len prichádzala... Je fantastická!


Shawn Mendes má úžasný hlas a celkovo to je zlatíčko. 


Chcela by som mať Arianin hlas. 

Albumy:

(vynechala som interpretov vyššie)


Joanne je pre mňa nielen najlepší album tohoto roka, ale aj jeden z najlepších albumov, čo som kedy počula. Milujem každú jednu pesničku z neho. Je to niečo úplne iné, ako jej predchádzajúca tvorba, ale je to dokonalé. A môj osobný favorit je pesnička Angel down. 


Nie síce môj obvyklý štýl, ale napriek tomu som si túto novú Beyonce zamilovala. A milujem Daddy lessons. 


Tento album nemám ešte tak napočúvaný ako tie zvyšné, ale je vynikajúci. 


Tento album sa mi síce páčil až na druhé-tretie počutie, ale teraz ho mám naozaj moc rada. 


Opäť podobne ako pri Zaynovi. Nemám rada rap a tie prvé pesničky ho majú celkom dosť, takže trvalo niekoľko mesiacov, kým som sa týmto albumov prepracovala, ale teraz ho milujem. 

Pesničky: 



Túto pesničku som počula asi miliónkrát. Už počas prvých dvoch dní od jej vydania. Ale nemôžem za to, je naozaj moc krásna. Teším sa na Niallov album. A aj tých ostatných. 





Len taký výber toho, čo som počúvala tento rok veľa. 

Ostatné: 



Mám menšiu úchylku na krémy na ruky, mám ich dosť veľa. Ale tento bol láska na prvé ovoňanie, je absolútne dokonalý. Síce trochu sladký, ale vonia úžasne. Vianočne. 


Tak tu som strávila viac než polovicu posledných mesiacov. A je to pekné mesto, len kopce chýbajú. Potom je tam hrozná zima.


Konečne som si kúpila slizolinský šál a odkedy pred mesiacom a pol prišiel, iný nenosím. <3


Účet na Spotify už mám síce od minulého roka, ale až tento rok som ho začala poriadne používať. Hlavne preto, že od leta, čo mali tú akciu, mám premium účet. 6 eur mesačne je síce dosť, ale už si neviem predstaviť, že si to mám zrušiť, lebo takto môžem mať všetko v mobile a počúvať aj offline. 


Podobne ako pri Spotify, tento obchod som poznala a objednávala z neho aj predtým. Tento rok som ale začala objednávať odtiaľ o dosť viac a je to teraz môj obľúbený knižný obchod. Väčšinou tam nájdem hardcovery tak za 3,5 eura. (Aj keď so ZenMate.)


Úprimne dúfam, že som na nič podstatné nezabudla. 
Aké sú vaše obľúbené veci v tomto roku? Zhodneme sa na niečom? :)

Komentáre